Tema: Re: liepto pasigaminimas
Autorius: Schaumschlager
Data: 2009-03-05 07:50:16
    Dar 1995/1996m ziema zmonos paveldetoje paezereje Vilkaviskio kraste
staciau tokia konstrukcija, "T" raides formos, kuri buvo 18 metru nuo kranto
linijos ir 10 metru plocio tilto gale.
    Netoli Elektrenu esancios Giluciu gyvenvietes ceche nupirkau tekintus
kuolus poliams, auksarankiu paprasiau, kad suvirintu kalimo irengini pagal
mano brezinius.
    Susivezes kuolus i pakrante gal savaite juos tepliojau misiniu is
karstos smalos ir automobilines alyvos (nesupuvo iki siol).
    Nusivales leda ir susimataves poliu taskus issigreziau skyles (nesu
poledines zukles gerbejas, todel sis darbas man buvo bjauriausias is visu
darbu - tuomet ledo storis sieke 85-95cm).
    Sukaltus polius, padares ju galuose jungimo ipjovas, sujungiau 10x5cm
tasais, po 2 eiles tasu - is isorines ir vidines poliaus pusiu.
    Kol atsiveziau, susipjausciau reikiamo ilgio lentas tilto virsaus
apkalimui (35mm storio) - ledas nutirpo. Maniau - gal issikraipys be
virsutinio apkalo (tilto aukstis virs vandens pagal vidutini metini vandens
lygi ezere gavosi ~60cm), taciau nesujudejo nei kiek.  Taip tebestovi jau 13
metu.
    Poliakale, kad nesuskaldyti poliu virsuniu, pasibraiziau ir ji buvo
pagaminta tokia:
    20cm vidinio diametro, 1 metro ilgio vamzdis, kurio galas uzvirintas
plieniniu blynu, o priesingame gale - privirintas gelezies "riestainis".
Antra detale - irgi "riestainis", kurio skyles diametras - minimaliai
didesnis uz isorini vamzdzio diametra. Sio "riestainio" svoris - mazdaug
30-35kg. Prie jo sonu privirintos 2 rankenos.
Veiksmas vykdomas taip - dviese sitas blunas pakeliamas iki vamzdzio virsaus
ir paleidziamas laisvai kristi. Smugio jega gaunasi pakankama - 18cm
diametro kuolas juda tikrai greitai. Dviese su draugeliu per 2 trumpas
ziemos dienas, daznai nubegdami i vagoneli arbatos beigi degtines, per 2
dienas sukaleme 46 kuolus. Dar 2 sekancias dienas uzeme poliu "surisimas"
tasais.
DEMESIO: polius smailinti reikia atidziai, kuo simetriskiau. Netasykite
kirviu, geriausia - apipjaustyti benzopjuklu. Nesimetriskai nusmailintas -
turi nora "pabegt" i sona nuo numatyto ikalimo tasko.