Tema: Re: Beno konvulsijos
Autorius: GS
Data: 2009-04-05 11:07:50
Na tai va tampa aisku, kad valstybes tarnybos kaip ir pati valstybe tarnauja tarpininkams, turintiems duju ir kitokius vamzdzius. Ir tie tarpininkai elgiasi valstybeje kaip nuosavame UAB'e.

"Binzius" <binzius@inbox.lt> wrote in message news:gr7sf0$5i9$1@trimpas.omnitel.net...
> kadangi sitoj situacijoj zinau truputi daugiau nei rashoma - nepasitikekit 
> zurnalistu paistalais...
> http://www.ve.lt/?rub=1225371800&data=2009-03-24&id=1237884661
> Pasieniečiai tarnauja monopoliui
> 2009 m. Kovo 24 d.
> 
> 
> 
> Valstybės biudžete šviečia didžiausios skylės, bandydama jas mažinti valdžia 
> žmones dusina mokesčiais. Tačiau ta pati valdžia lieka užsimerkusi, kai 
> mokesčių mokėtojų sąskaita lobsta privačios bendrovės.
> 
> Nelygi konkurencija
> 
> Lietuvos teritoriją raizgančių dujotiekių saugumu ir priežiūra rūpinasi 
> bendrovė "Lietuvos dujos". Šiai funkcijai atlikti "Lietuvos dujos" ketverius 
> metus samdėsi vieną privačią aviacijos paslaugas teikiančią bendrovę, kuri 
> turėjo sraigtasparniu iš oro specialia įranga stebėti galimus vamzdynų 
> pažeidimus.
> 
> Tačiau, praėjusį mėnesį pasibaigus sutarties galiojimui, "Lietuvos dujos" 
> nesudarė naujos sutarties su ta pačia ar kita privačia įmone, o paprašė 
> Vidaus reikalų ministerijos (VRM) paslaugėlės - kad ši pavestų Valstybės 
> sienos apsaugos tarnybos (VSAT) aviacijos rinktinei atlikti minėtuosius 
> aviacijos darbus.
> 
> "Jie neturi nei juridinės, nei moralinės teisės to daryti. VSAT misija yra 
> saugoti valstybės sieną, o jie lenda į privatų verslą. Visame pasaulyje 
> dujotiekio, elektros linijų diagnostiką vykdo privačios aviakompanijos", - 
> "Respublikai" sakė privačios aviakompanijos direktorius Benediktas 
> Laurinaitis.
> 
> Pasak B.Laurinaičio, valstybinė specialios paskirties struktūra 
> užsiiminėdama komercija dempinguoja verslą. "Už ES lėšas pirktais 
> sraigtasparniais VSAT konkuruoja su verslu. Pavyzdžiui, jų kaina yra 1200 
> litų už skrydžio valandą, o minimali rinkos kaina yra 1200 eurų. Gerai jiems 
> imti tik už kurą, kai visa kita - šimtus tūkstančių kainuojantys technikos 
> priežiūros, remonto darbai apmokami iš mokesčių mokėtojų kišenės. Taigi 
> kokiais tikslais tie sraigtasparniai naudojami?" - kalbėjo R.Laurinaitis.
> 
> Pašnekovas pasiūlė įsivaizduoti situaciją, kai vairavimo mokykla dar 
> papildomai teiktų ir taksi paslaugas. "Pavyzdžiui, važiuoja instruktorius su 
> mokiniu ir dar ant galinės sėdynės paveža keleivius už papildomą mokestį. 
> Jeigu yra tokie precedentai, tai kodėl aš negaliu išsinuomoti to 
> sraigtasparnio?" - klausė R.Laurinaitis.
> 
> Prasilenkia įstatymai?
> 
> Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla 
> "Respublikai" patvirtino, kad "minėtu klausimu vyksta tyrimas, kol kas 
> oficialių išvadų nėra". Mat Vidaus reikalų ministerija delsia pateikti 
> atsakymus, kokiu pagrindu VSAT tarnauja "Lietuvos dujoms".
> 
> "Preliminariai galiu pasakyti, kad toks faktas yra, pažiūrėsime visų veiksmų 
> teisėtumą. Aviacijos įstatyme yra nuostata, kad specialiuosius aviacijos 
> darbus turi atlikti sertifikuotas oro vežėjas - įmonė, turinti oro vežėjo 
> pažymėjimą. Toks pažymėjimas VSAT aviacijos rinktinei tikrai nėra išduotas, 
> tačiau tai nereiškia, kad ji negali jo gauti", - paaiškino K.Auryla.
> 
> K.Auryla negalėjo atsakyti, ar šios Aviacijos įstatymo nuostatos nesikerta 
> su Valstybės sienos apsaugos tarnybos įstatymu, kuriuo vadovaujasi 
> pasieniečiai. "Kadangi VSAT aviacijos rinktinė dirba pagal Valstybės sienos 
> apsaugos tarnybos įstatymą, neaišku, ar jai leidžiama atlikti kitokius 
> darbus. Ar tai nėra teisinė kolizija, mes ir nustatysime. Jeigu taip bus, 
> galbūt teks inicijuoti įstatymų pataisas", - sakė K.Auryla.
> 
> Panašias mintis išsakė ir VSAT aviacijos rinktinės vadas pulkininkas 
> Viktoras Račiūnas. "Matote, čia prasideda teisiniai ginčai. Mūsų teisininkai 
> aiškina, kad išimtis atlikti tokius darbus yra numatyta mūsų skrydžių 
> instrukcijoje. Lauksime tyrimo išvadų, kad žinotume, kaip toliau elgtis, ar 
> galime teikti aviacijos paslaugas. Dar tokio precedento nebuvo", - teigė 
> V.Račiūnas.
> 
> Po saugumo skraiste
> 
> "Lietuvos dujų" atstovė Sigita Petrikonytė-Jurkūnienė, paklausta apie įmonės 
> bendradarbiavimą su VSAT, patikino, kad tai daroma saugumo sumetimais, neva 
> privačiomis bendrovėmis nepasitikima. Ar tai reiškia, kad keletą metų prieš 
> tai šalies dujotiekio sistema buvo pavojuje, atstovė negalėjo atsakyti. Be 
> to, VSAT teikiamos paslaugos esą finansiškai naudingesnės dujininkams.
> 
> "Mūsų įmonė yra įtraukta į Lietuvos nacionaliniam saugumui svarbių įmonių 
> sąrašą, sugriežtinti saugumo reikalavimai, todėl visa informacija apie mūsų 
> magistralinius objektus turi būti apsaugota. Suderinę šį klausimą su VRM, 
> pasirinkome VSAT aviacijos rinktinę dėl minėtų priežasčių", - atsakė 
> S.Petrikonytė-Jurkūnienė.
> 
> Tačiau Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Arvydas 
> Anušauskas, kalbėdamas apie reikšmingas Lietuvos saugumui įmones, pabrėžė, 
> kad "Lietuvos dujos" yra privati bendrovė. Todėl visa tai, kas yra susiję su 
> vamzdynų priežiūra, logistika ir komercinėmis paslaptimis, ji turi pati ir 
> saugoti arba samdyti kitų privačių bendrovių paslaugas.
> 
> "VSAT veikla yra aiškiai apibrėžta įstatymu. Ir jokio čia ypatingo 
> įsipareigojimo už valstybės biudžeto lėšas nėra numatyta. Jie turi vykdyti 
> tas funkcijas, kurioms ir gauna finansavimą", - kategoriškai kalbėjo 
> A.Anušauskas.
> 
> Ministras išsisukinėja
> 
> Nors VSAT aviacijos rinktinės vadas patikino, kad talkinti "Lietuvos dujoms" 
> pasieniečiams pavesta VRM ministro rezoliucija, tačiau atsakyti, kurio 
> ministro, dabartinio ar buvusio, negalėjo. Ministro pavardė mįsle tapo ir 
> tyrimą atliekančios Civilinės aviacijos administracijos direktoriui 
> K.Aurylai.
> 
> Dabartinis VRM vadovas Raimundas Palaitis "Respublikai" gynėsi, kad tokio 
> pavedimo pasieniečiams nedavė. "Čia buvo ankstesnio ministro nutarimas ar 
> sutikimas. Ten kažkas yra susiję su strateginių įmonių apsauga, kažkokie 
> komerciniai susitarimai. Tikrai aš tokių pavedimų nedaviau", - sakė 
> R.Palaitis.
> 
> Visgi, "Lietuvos dujų" atstovės S.Petrikonytė-Jurkūnienės tikinimu, 
> pasieniečių ir dujininkų bendradarbiavimą palaimino dabartinės Vyriausybės 
> atstovas.
> 
> Komentaras
> 
> Kęstutis ČILINSKAS, Teisininkas
> 
> Jeigu už valstybės teikiamas paslaugas pelną gauna privatūs žmonės, kaip 
> šiuo atveju, tai, be abejo, tai yra neteisėta. Pasieniečiai visą savo darbo 
> laiką turi skirti sienos apsaugai. Jeigu sienos apsaugai iš tikrųjų žmonių 
> nereikia, jeigu jie gali užsiimti privataus verslo aptarnavimu, tai reikia 
> sumažinti pasienio apsaugai finansavimą. Čia kažkas blogai su valstybės 
> sutvarkymu. Išeina, kad jie nebeturi kuo užsiimti. Šiuo atveju valstybė, 
> kaip akcininkė, turi gauti tiek pelno, kiek suteikia paslaugų. Nes valstybė 
> šiuo atveju turi nuostolių, eikvoja daug lėšų, kad išlaikytų visą brigadą, 
> kuri dirba privačiam pelnui. O strateginė reikšmė nacionaliniam saugumui 
> nieko bendra neturi su vagyste. Veltui gauti paslaugų, kurias apmoka 
> mokesčių mokėtojai, negalima. Per tokias apgavystes dėl to mūsų valstybė ir 
> skurdi, biudžetas skylėtas. Čia turėtų pasidomėti Valstybės kontrolė, 
> prokuratūra. Vieną kartą reikia baigti su tomis vagystėmis valstybės 
> sąskaita, prisidengiant visokiais gražiais žodžiais - strateginis interesas, 
> strateginis objektas.
> 
>