Tema: Re: vaziuoju i danija, patarkit :)
Autorius: AS
Data: 2010-01-12 01:51:41
"astuntas" <no@mail.com> wrote in message
news:hifr1c$c4$1@trimpas.omnitel.net...
>o dar klausimas: danijoj kiek zinau, jei masina  isbuna daugiau negu 2
>menesiai non-stop, tai oficialiai reikia moket nemazus mokescius. kaip
>tiksliai yra, ir kaip grieztai tas kontroliuojama ? pora pazysamu ten
>gyvena apie 4-6 men, turi masinas, ir jokia policija per puse metu ju
>nekarto nesustabde, tai nieko naudingo papasakot negali :) va sitas
>klausimas is tikro man vienas is aktualesniu, nes jei viskas pagal plana
>tureciau tenai buti min 6 men.

Hm... slidus reikalas. Mokesciai taip, ziaurus. Kiek zinau, pirmauja
pasaulyje. 180% masinos vertes, ne sutartyje nurodytos kainos. Kas ten sako,
kad reikia Lietuvoj daryti pagal danus? :-)
Oficialiai kol esi turistas, viskas legalu. Nezinau tik turizmas be
vizuimanomas po 2 ar po 3 menesius per metus. Jei ilgiau, reikia vizos,
vizai reikia kazkio pagrindo. Darbas tikriausiai? Jei tik pradedi dirbti
(turiu galvoje oficialiai), privalai tureti asmens koda, o ji gali gauti tik
deklaraves gyvenama vieta. Jei ji deklaruota - a, tavo adresas cia. Cia ir
prasideda idomumas :-) Tikrai nezinau visu plonybiu, bet kazkur girdeta, kad
uzsienieciai gali tureti masina iki metu laiko, tik uz tuos metus irgi
reikia moketi kazkokius "dalinius" mokescius. Jei laikinas darbas trunka
ilgiau, privaloma registruoti pagal pilna programa. Tiesa, jie ten geri, per
pirmus metus imoketa suma iskaiciuociuoja kaip visos dali. Zodziu, cia tam
atvejui, kai pilietis rupinasi visuomene ir tuo paciu savim bei apsireiskia
atitinkamoj kontoroj. Ten nenuejus, niekas kaip ir negaudo, bet geriau
vazineti kuo maziau. Taip, pazistu zmoniu, kurie ir 4-5 metelius isbuvo ir
problemu isvenge. Lygiai taip pat pazistu, kuriem nusisypsojo laime paremti
karalyste papildomai. Ta prasme, sumoketi registracija ir jos dydzio bauda.
Pazistu ir tokiu, kur policija buvo atejusi i namus patikrinti. Your mileage
may vary tinka vos ne pazodziui ;-) Pirmiausiai nuo konkretaus policajaus
nuotaikos priklauso, ar jis imsis vykdyti istatyma paraidziui, ar pasakys
"dink is cia, bet jeigu dar karta kas nors pamatys..." Nezinau konkreciai,
bet speju, kad turetu jie kazkur zymetis, kiek tu kartu buvo. Teko pora
kartu ir man vaziuoti miesto uzkampiais kuo toliau nuo ju, porakart teko ir
kalbetis. Jausmas nera labai geras. Zinau dar, kad nesumoketai sumai
virsijant 100kDKK, gali priskirti salia baudos ir kazkiek menesiu nemokamo
kurorto. Zodziu, jei jau vaziuoti, geriaus su lupenom. Publika, kaip rasiau,
ten linkus kitais pasirupinti. Jei kas galvoja, kad pavydas yra labai
lietuviskas jausmas, tegul galvoja is naujo.