Tema: Re: OT: zmogus iesko vair. darbo
Autorius: Audrius
Data: 2017-01-23 14:33:51
Pervertinimo ir įkyrios idėjos
Patologinis fantazavimas
Kliedesys  –  tai liguistos, neatitinkančios tikrovės mintys, kurios užvaldo
ligonio psichiką, lemia jo elgesį ir nepasiduoda korekcijai. Ligonis esti
nekritiškas: neatsisako idėjų net pateikus faktus, įrodančius idėjų
klaidingumą (ginčas su kliedinčiu asmeniu yra beprasmiškas).

Tikrieji kliedesiai visada turi dinamiką – iš vieno kliedesio rutuliojasi
kitas ir t.t. Tuo jie skiriasi nuo simuliantinių kliedesių, kurie būna
statiniai.

Kliedesių grupės:

  1.. Interpretavimo kliedesiai – realiai vykstančius įvykius ligonis
kliedinčiai interpretuoja. Pradžioje būna pervertinimo idėja, kuri paskui
perauga į kliedesį. Šis kliedesys formuojasi iš lėto, palaipsniui, turi
sistemą. Progresuojant pereina į paranojinį sindromą.
  2.. Vaizdiniai kliedesiai – kyla staiga ir labai greitai kinta: staiga
pamatė kažką ir “viską suprato” (pvz., kad persekioja jį tas žmogus ir
pan.). Šio kliedesio metu nėra jokio interpretavimo, tiesiog staigus visko
“supratimas”.Dažniausiai iš pradžių būna kliedesinė nuojauta, kartu būna
emocinis fonas: nerimas, baimė, depresija, paskui seka įtarinėjimai,
galiausiai staigus “supratimas”.
Kliedesių turinys :

Kliedesių turinys priklauso nuo kliedinčiojo intelekto, afektinės būsenos.

Reformatorystės kliedesys – ligonis kovoja už “labai svarbias” savo idėjas.

Santykio kliedesys – ligonis yra įsitikinęs, kad aplinkiniai yra blogai
nusiteikę.

Yypatingos reikšmės kliedesys – ligonis kliedi, kad yra ypatinagas-genijus.

Metamorfozės kliedesys – pats ligonis tampa kitu žmogumi.

Inscenizavimo kliedesys – ligonis teigia, kad visa aplinka yra pakeista,
suformuota dėl jo. Jam atrodo, kad norima jį išbandyti, kad paskui būtų
galima paskirti jam svarbią užduotį.

Išradingumo kliedesys – ligonis yra įsitikinęs, kad padarė nepaprastą,
pasaulinės reikšmės išradimą.

 Įkyrios mintys – prieš ligonio valią į galvą lenda įvairios mintys (pvz.,
įkyrūs skaičiavimai, prisiminimai). Ligonis būna kritiškas, t.y. supranta jų
liguistumą, bet negali jų atsikratyti  Didelę dalį sudaro įvairios fobijos:
aukščio baimė, sociofobija (vyrai negali pasišlapinti bendrame tualete;
moterys dažniausiai lieka neištekėjusios), aštrių daiktų baimė (noras
įsidurti ar kitam įdurti), ritualų baimė (užvaldo, trukdo profesijai).

Pervertinimo idėjos – realiai esančius įvykius ar faktus ligonis pervertina
ir jiems suteikia perdidelę reikšmę (suabsoliutina).

Patologiškas fantazavimas –  asmuo įgyvendina tai, ko negali įgyvendinti
realiame pasaulyje, fantazijose gyvena dažniau nei realybėje. Fantazijos
būna labai stereotipiškos,  neretai vėliau pereina į kliedesius.
Patologiškas fantazavimas –     Sutrikimas būdingas: vaiko šizofrenijos
pradžiai.