Tema: Re: noriu paskraidyti :)
Autorius: Signalizacija
Data: 2012-08-07 11:44:38
Nezinau kur tas revoliucijos muziejus, bet

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSAS

Skrydžių taisyklių pažeidimas –

užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

ir dar

DĖL MINIMALAUS SKRYDŽIO AUKŠČIO NUSTATYMO



2003 m. vasario 14 d. Nr. 4R-15

Vilnius



Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 
94-298) 61 straipsnio 2 punktu:

1. N u s t a t a u minimalų skrydžių aukštį skrydžiams pagal vizualiųjų 
skrydžių taisykles (VST) virš:

1.1. Vilniaus m. tankiai gyvenamų rajonų – 2000 pėdų (600 m) nuo vidutinio 
jūros lygio,

1.2. Kauno, Šiaulių, Panevėžio miestų tankiai gyvenamų rajonų – 1500 pėdų 
(450 m) nuo vidutinio jūros lygio,

1.3. Klaipėdos, Palangos, Neringos miestų – 1000 pėdų (300 m) nuo vidutinio 
jūros lygio.

2. Minimalaus skrydžių aukščio reikalavimai netaikomi:

2.1. atliekant kilimą ir artėjimą tūpti pagal vizualiesiems skrydžiams 
nustatytus maršrutus,

2.2. skrydžių vadovui nurodžius, siekiant užtikrinti eiliškumą ir skrydžių 
saugą,

2.3. vykdant paiešką ir gelbėjimą, neatidėliotinos medicinos pagalbos 
skrydžius bei skrydžius teisėtvarkai užtikrinti,

2.4. tam tikrais atvejais Civilinės aviacijos administracijai leidus.

DĖL AIKŠTELIŲ PASIRINKIMO IŠ ORO



2011 m. gruodžio 6 d. Nr. 4R-310

Vilnius



Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2005, Nr. 
142-5103) 6 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 
2001 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 182 patvirtintų Civilinės aviacijos 
administracijos nuostatų (Žin., 2011, Nr. 53-2559) 6.3 punktu ir siekdamas 
užtikrinti skrydžių saugą tais atvejais, kai orlaivio vadas priima sprendimą 
tūpti į pasirinktas iš oro aikšteles ar kilti iš jų:

1. N u s t a t a u, kad orlaivio vadas gali priimti sprendimą tūpti į 
pasirinktas iš oro aikšteles ir kilti iš jų, kai:

1.1. orlaiviu vykdoma asmenų paieška ir gelbėjimas;

1.2. būtina suteikti skubią medicinos pagalbą;

1.3. atliekami avariniai gelbėjimo darbai bei siekiama suteikti pagalbą 
likviduojant avarijų, gaisrų ir gamtos stichijų sukeltus padarinius;

1.4. orlaiviu vykdomi šie specialieji aviacijos darbai – specialių paslaugų 
žemės ūkyje teikimas, naftotiekių, dujotiekių, elektros tinklų ir kitų 
strateginę reikšmę turinčių objektų priežiūra; tiesioginių televizijos 
transliacijų vykdymas, aplinkosaugos stebėjimas ir kontrolė; 
transplantacijai parengtų organų vežimas;

1.5. skrydis vykdomas sklandytuvu;

1.6. orlaiviu iš aikštelių evakuojami sklandytuvai;

1.7. orlaiviu atliekami skrydžiai pagal mokymo programą tūpti į pasirinktas 
iš oro aikšteles ar kilti iš jų;

1.8. orlaivio vadas, siekdamas užtikrinti viešąjį interesą, priima sprendimą 
tūpti į pasirinktą iš oro aikštelę.

2. Šio įsakymo 1 punkte nurodytais atvejais orlaivio vadas gali priimti 
sprendimą tūpti į pasirinktas iš oro aikšteles ir kilti iš jų, tik kai 
laikomasi visų šių sąlygų:

2.1. tūpimas ar kilimas vykdomas dienos metu;

2.2. orlaivio vadui suteikta kvalifikacija, leidžianti vykdyti tokius 
tūpimus ar kilimus;

2.3. tūpimas ar kilimas vykdomas į aikšteles, esančias už miestų, miestelių 
arba žmonių sambūrio atvirose vietose ribų arba iš jų;

2.4. kilimo ar tūpimo trajektorija neina per miestų ar miestelių tankiai 
gyvenamuosius rajonus;

2.5. tūpimas ar kilimas vykdomas ne arčiau nei vieno keliančiojo sraigto 
skersmens atstumu nuo visų sraigtasparnio ar malūnsparnio sraigtų galų ar 
dviejų sparno mostų atstumu nuo lėktuvo ar sklandytuvo sparnų galų iki 
statinių, įrenginių ar kitų virš žemės paviršiaus esančių kliūčių;

2.6. tūpimas ar kilimas suderintas su žemės savininku (naudotoju) ir 
atitinkamais atvejais su kitais suinteresuotais asmenimis, siekiant 
užtikrinti, kad nebūtų pažeisti žemės sklypo, kuriame yra aikštelė, 
savininko (naudotojo) teisės bei teisėti interesai ir nebūtų padaryta žala 
tretiesiems asmenims (netaikoma šio įsakymo 1.1–1.3, 1.5 punktuose 
nurodytais atvejais).

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas netaikomas tiems orlaivių skrydžiams, 
kuriais už užmokestį arba užsakymo pagrindu vežami keleiviai, kroviniai, 
bagažas ir (arba) paštas bei vandens orlaiviams, tupiantiems ant vandens 
paviršiaus ar kylantiems nuo jo.

4. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustato tik minimalius skrydžių 
saugos reikalavimus vykdant orlaivio tūpimą į pasirinktas iš oro aikšteles 
ir kylant iš jų, bei neatleidžia orlaivio vado nuo bet kokios formos 
teisinės atsakomybės prieš kitus asmenis, jeigu bus pažeistos šių asmenų 
teisės ir teisėti interesai.


"Vilius config.lt" <aviliux@takas.lt> wrote in message 
news:jvqhip$jre$1@trimpas.omnitel.net...
> "kewle migyje" <auch@oi.nu> wrote in message 
> news:jvmi6j$ake$1@trimpas.omnitel.net...
>> nu, nelaukiau, kol pakils :)
>> o šiaip šitą padarą tupiantį ant pievutės palei marias Juodkrantėje 
>> mačiau ir liepos pabaigoj
>
>
>
>
> ana 2dni leidosi ties revoliucijos muziejum prie neries. Stebejau pro 
> langa. Pakilo po keliu minuciu. Draugas ten dirba, sake neretas svecias 
> sis paukstis toj vietoj.