Tema: Re: Koki dideli TV rinktis?
Autorius: RaR
Data: 2019-03-04 13:26:14

> Ar tikrai tai realus minusas?

Tai va mane ir domina realūs naudojančiųjų OLED įspūdžiai. Pvz. plazma
jau parduotuvėse išsiskirdavo savo blyškiu vaizdu. Plazmos fanai čia
vienbalsiai tvirtindavo, kad toks įspūdis tik parduotuvėse, kur labai
šviesu, o visi LCD paleisti beprotiškai ryškiu demo režimu. Bet namuose
dienos šviesoje, kol nebuvo nukištas į pakankamai tamsią vietą, buvo
kančia jį žiūrėti. Dabar parduotuvėse OLED nebeatrodo tokie tamsūs, tai
gal nebūtų problemos.

> Pas mane B6 drožiamas nuo 2017 vasaros. Tikrai drožiamas, per dieną turbūt veikia po 6-8 valandas. Išdegimų kol kas nepastebėjau.

Na, pas mane jis drožiamas labai nebūtų, statinio vaizdo ar tų pačių
logotipų neturėtų daug būti, tai pastovaus išdegimo labai nebijau. Ir
plazmai to neatsitiko. Bet tas image retention labai nervuoja plazmoje.
Pvz. žiūri kokį krepšinį. Po to vakare prisitemdai šviesas ir žiūri kokį
filmą, ir gerą pusę filmo ar ilgiau tamsesnėse scenose matai tos
lentelės su rezultatu šešėlį. Tas pats jei pasižiūri ką nors ne 16:9, po
to jau žiūrėdamas per visą ekraną tamsiose scenose matai tuos tamsesnius
kraštus. Plazmos fanai aiškino, kad plazma turi "prasidirbti" ir tas
efektas išnyks. Neišnyko ir po kokių 7 metų. Tai ir neramina, kad
OLED-ams, gal ne tokiu mastu, bet būdingos plazmos silpnybės - šviesumo
stoka, didesnė laikinų/pastovių išdegimų tikimybė ir trumpaamžiškumas.
Mano plazmoje tie trūkumai labai akivaizdūs.

> Kažkaip nusišneki šitoje vietoje. Nu ne taip tas regėjimas silpsta, kad reikėtų kaip saulė šviečiančio TV :)

Nežinia kaip kam nusilps. Bet akivaizdžiai pastebiu, kad smulkų tekstą,
kurį anksčiau galėjau laisvai skaityti, dabar perskaitau tik dienos
šviesoje arba prie labai stipraus dirbtinio apšvietimo. Oftalmologas
patikrinęs regėjimą sako: jeigu skaitai tik kompe ar telefone, tai gali
be akinių apsieiti, o jei ką spausdinto, tai reikėtų. Pvz. uošvienei
prasidėjusi geltonosios dėmės degeneracija, tai mato tik stambias ir
gerai apšviestas detales. TV iš arti dar pažiūri, kompe ar planšetėje ir
paskaito, o laikraštį naudoja jau tik pečiui prakurti. Bet kuriuo atveju
su amžiumi blogėja tiek šviesos patekimas dėl besidrumsčiančio lęšiuko,
tiek jos jutimas dėl degeneruojančių receptorių, todėl gal tamsesnį TV
vaizdą dar matysiu, bet juodos atspalviai gali tapti jau nebesvarbūs.

Šiaip norisi, kad turintys kažkokį daiktą pasidalintų kuo
objektyvesniais įspūdžiais. Deja, kažką nusipirkę dauguma linkę
deklaruoti tik privalumus ir visaip neigti trūkumus, kitaip reikštų, kad
jie lyg ir nelabai teisingai pasirinko, tuo pačiu sumenkintų savo
savivertę. Man aišku, kad OLED - viso labo dar viena laikina
technologija, kaip ir savo laiku plazma, turinti prigimtinių trūkumų,
bet pagal kai kuriuos parametrus lenkianti LCD. Rinktis reikia pagal
poreikius, be to vien panelės tipas visko neapsprendžia - vystantis
technologijoms OLED kažkiek mažina savo trūkumus, o LCD mažina
savuosius, tad skirtingi modeliai su tuo pačiu panelės tipu gali rodyti
labai skirtingą vaizdą (tas labiau būdinga LCD dėl skirtingų pašvietimo
technologijų ir visokių filtrų).