Tema: Re: Dėl "nulinės kameros"
Autorius: Laimis
Data: 2012-04-27 20:58:30
Ruta rašė:

> Na, tavo minimi pavadinimai kaip tik patvirtina mano teiginį dėl
> asociacijų svarbos - juk tikriausiai sutiksi, kad jie buvo sukurti NE

Tai tik patvirtina mano nuostatą, kad mažiausiai reikia rūpintis
(kalambūrinėmis) asociacijomis ir asimiliacijomis (kaip gi čia bus, kaip
gi čia bus, į ką gi čia panašu...), nes atėję net ir akmeniniai, o taip
pat ir juokingai skambantys žodžiai (trademark'ai ir t.t.) puikiai ir
savaime prasmingai įsisąmoninami ir suasocijuojami. Šia prasme, trumpas
žodis, turintis aiškią ir pakankamai tikslią, artimą prasmę — puikus
pretendentas *kietai* asociacijai greitai/lengvai susidaryti, po ko iš
galvos išlaksto visos kalambūrinės asimiliacijos, jei tokių ir būta.
Puikiausias to pavyzdys ir būtų tokių žodžių, kaip „kaitvietė“,
„dvivietė“ tariamas panašumas į „išvietę“ (man, tiesą pasakius, tikrai
nekyla jokių asociacijų su išviete; šia prasme, akivaizdu, kad tavo
asociacijos — labai subjektyvios). Nebekalbant apie „dvivietę“ ir dar
turbūt keletą panašių, „kaitvietė“ yra sėkmingai prigijęs, plačiai
vartojamas (instrukcijose, prekybos vietose, kataloguose, reklaminiuose
bukletuose, teigčiau, kad ir buityje; google'as randa ~40k
rezultatų...). Šia prasme, tiesiog nematau jokio pavojaus tokiems
žodžiams, kaip šaltvietė ir pan., antrą kartą gimti asociacijoms su
išviete...