Tema: Re: Dėl "nulinės kameros"
Autorius: Ruta
Data: 2012-04-27 16:48:18
Am 27.04.2012 12:46, schrieb Laimis:

> Su kuo asocijuojasi Biofresh? O Active-x? O CleanDry? Ir t.t. ir t.t. Su
> negyvais žodžiais, kurie mechaniškai, savaime reiškia (ir labai
> tiksliai, konkrečiai) reiškinius, vaizdinius, daiktus ir visa kita, kam
> jie pavartoti ir įsisąmoninti apibūdinti. Aibei žmonių, kurie nesupranta
> ar net negali suprasti jokios tų žodžių prasmės.

Na, tavo minimi pavadinimai kaip tik patvirtina mano teiginį dėl
asociacijų svarbos - juk tikriausiai sutiksi, kad jie buvo sukurti NE
lietuvių, NE lietuviams ir pasirodė visų pirma NE Lietuvos rinkoje - o
angliškai kalbančiose šalyse, kuriose žodžiai "fresh", "active",
"clean", "dray" ir net raidė X (kažkam tokiam galingam ir paslaptingam
pažymėti) turi ir prasmę, ir kelia tais atvejais su konkrečiu prietaisu
teigiamai siejamas asociacijas. Ir tai nėra kažkokie kalbininkų
pripažinti terminai, bet rinkodariniai konstruktai. Kad tada atėjo į
Lietuvos rinką su savo "pavadinimu" ir buvo imti žmonių vartoti- nieko
keisto, šita istorija kartojasi kalbose jau tūkstančius metų -
"svetimas", niekad nematytas daiktas ateina su savo žodžiu jam pavadinti
- suformuodamas naujas asociacijas, ir tokiu atveju netgi gerai
(asociacijos formavimosi požiūriu), jeigu prieš tai buvo "tuščia vieta".

> Pavartyk el. viryklių instrukcijas ir galėsi pasipiktinti o gal
> nustebti, kad „išvietė“ jau nebesustabdomai paplito, nes visi tik ir
> „tegalvoja“, kaip prieš pastatant puodą ant kaitlentės į kaitvietę,
> reikia užsukti į išvietę...

Aš nežinau, kaip VISI galvoja, ir nemanau kad MANO galvojimas yra
aukščiau visko. Todėl ir klausiu čia. Gal ir prigis tavo siūloma
"šaltvietė", pagyvensim, pamatysim. Bet kol kas - bent man toks įspūdis
- ir ta pati "kaitvietė" gyvena daugiau mažiau tik popieriuje, o
praktiškai žmonių vis vadinama tiesiog "vieta", "virimo vieta" ar net
"skyle", priešingai nuo "kaitlentės", kuri prilipo labai greitai ir
neskausmingai ir "plyta" kaži ar dar kas pavadina...