Tema: Re: sutuoktiniu bendra nuosavybe ir GPM
Autorius: MRT
Data: 2019-06-07 10:14:16
> Jei parduodama įsigijus vėliau nei prieš 10 metų, jokių mokesčių nepriklauso mokėti.

itariu, kad 10 metu nesuejo..

> Jei iki 10 metų, tai yra keletas niuansų.

taip, reiktu ivertint koks mokestinis pelnas tiketinas nuo sandorio..
jei pirkta ne kainu nuosmukio metu, tai gal tas skirtumas nedidelis..
Tarkim jis toks, kurio nesinoretu moket..

> Man rodos šiuo atveju galiotų taisyklė, kad jei vienintelis būstas ir per metus įsigyji kitą, mokėt taip pat nereiktų. Buvo man
> tas pats su žmona (ji buvo registruota kurį laiką, bet paskutinius du metus iki pardavimo, ne), mes kėlėmės į kitą vietą ir tai
> buvo vienintelis mūsų būstas, mokėti nereikėjo.
> Bet geriau žinoma pasikonsultuoti su VMI

galima konsultuotis, bet reiktu paraidziui issiskaityt, apie ka bus konsultuojamasi:

53) pajamos, gautos pardavus ar <..> gyvenamąjį būstą (įskaitant priskirtą žemę), jeigu jame
pastaruosius 2 metus iki pardavimo <..> buvo gyventojo gyvenamoji vieta, deklaruota teisės aktų nustatyta tvarka;

54) pardavus <..> gyvenamąjį būstą (įskaitant priskirtą žemę), kuriame gyventojo gyvenamoji vieta,
deklaruota teisės aktų nustatyta tvarka, buvo trumpesnį negu šios dalies 53 punkte nurodytą laiką,
gautos pajamos, kurios per vienus metus nuo tokio būsto pardavimo <..>yra panaudojamos kito <..>
gyvenamojo būsto, kuriame gyventojas teisės aktų nustatyta tvarka deklaruoja gyvenamąją vietą, įsigijimui;

Tarsi pries pats pardavima reiktu uzsideklaruoti antrajam, tada per vienerius metus perkant
kita gyvenamaji NT tas lesas neapmokestintu.. bet velgi.. yra erdves niuansams..
kad ir 1asis pirktas uz 80k, parduodamas uz 100k, kitas perkamas uz 70k..

pagal 53-ia punkta - pardavimo pajamos visos yra VMI dantuku zonoj..
pagal kitus str. gali isminusuoji issigijimo.
Jei pagal 54-a punkta gavai 100k, bet panaudojai 70k.. liko 30k, ka su jais..
Jei pardavei uz 100k ir perki brangesni, tai klausimu kaip ir ner..

Galbut veikia truputi kitaip.. pagal 19str. pirkai uz 80k, pardavei uz 100k, tai pagal
19str.1d.1p padarai 100k-80k=20k, taigi pirktas uz 70k suvalgo vis laikusia dali ir dar daugiau..

Dar 32str. sako, kad pardavus gruodi - nuo skirtumo turi sumoket,
o nupirkus kitais metais - kreiptis del perskaiciavimo (pagal 19str) ir grazinimo.