Tema: Re: Kaip su tais megapikseliais ant FF?
Autorius: ABLomas
Data: 2019-06-03 23:54:02
On 2019-06-02 21:53, Buratinas wrote:
> Kažkur girdėjau, kad laukinę gamtą geriau su kropais
> fotografuoti, nes matricoje pikseliai tankesni, bet primečiau, kad 24 MP
> cropinė matrica ant 18 mm židinio tuos tokią pačią rezoliuciją, kaip ir
> 24 MP FF matrica ant 27 mm. (18*1,5)

Čia labai daug niuansų.
TL;DR - taip, jei tau reik tik ~1.5x zoom, tai su kropu tu tą gausi.

O bet tačiau kadangi, yra belenkiek faktorių kad viskas būtų gerai. Visų
pirma, tai stiklai irgi turi savo "rezoliuciją" (google "mtf charts") ir
gali būt toks variantas, kad sumažinus pixel pitch - turėsi bliūrą. Bet
dauguma stiklų bent jau centre yra neblogi ir paprastai rezultate turi
kaip tik mažiau vignetinimo, muilo (kampuose) ir visai neblogą
paveiksliuką. CA jau kitas reikalas, ten dažniausiai atsiveria visu gražumu.
Kitas gi reikalas - apšvietimas. Be speedboosterio tai turi gerokai
pamažintą šviesos kiekį, tai rezultate jei fotkini gamtą - žiū, jau bus
ir liūdesiukas su pigesniais stiklais. Tas tavo turimas kropinis nikonas
greičiausiai dar su senu ne-isoless sensorium (man rodos tik gan
neseniai nikonas į savo modelius sonkės sensorius pradėjo kraut) tai
užsimetus kokį populiaresnį 200-600mm ar pan. su kropiniu bus vargo
vakarienė net ir šviesią dieną (praktiškai pas visus gamintojus
liūdesiukas su F > 8, tiek kenono DPAF, tiek tas pats sonkės PDAF
(išskyrus A9, kur ir su F9 veikia), tai kažko judančio nepafotkinsi. Dar
reik turėt omeny, kad atitinkamai ir shutter speed reik didint
"zoominantis", tai išvis...

Šiaip aišku kaip variantas visai normaliai, užmovus mano turimą
SEL100400GM ant 1.4TC ir A6300 gaunas panašūs (ryškumo prasme)
variantai. Deja, fokusavimas ant kropo jau verkia, todėl TC+FF gaunas
kaip ir geresnis (nors ir daug sunkesnis) variantas.

O naudot tavo pateiktus pavyzdžius realiam gyvenime tai išvis mažai
prasmės. Fotkink tada su telefonu, ten ~28mm equiv gaunas, nes sunku
sugalvot, kodėl reikėtų tokius FL ant kropo dėt. Nu nebent stiklas
visiškas fufelius ir ant fulfreimo kampuos muilą daro, o centras puikus;
t.p. kitų alternatyvų aplink nėr ir apšvietimas/DOF tenkina labiau nei
telefono...