Tema: Re: skanestai suniui
Autorius: Daiva D.
Data: 2014-09-11 22:28:31
Šiaip natūralūs (termiškai neapdoroti kaulai) yra būtina mėsėdžio raciono
dalis. Plėšrūno grobis - tai idealiai subalansuotas ėdalas natūraliame
įpakavime :) Jei šunį bandome šerti natūraliai, tačiau duodame tik mėsą be
kaulų, šuns organizmas labai greitai neteks kalcio. Mėsoje yra daug fosforo,
kuris pasišalindamas iš organizmo kartu išplauna ir kalcį. Šerti vien
kaulais, suprantama, irgi negalima, nes užsicementuos žarnynas, jau
nekalbant apie tai, kad pritruks maisto medžiagų. Mėsos/kaulų/subproduktų
proporcijos turėtų būti maždaug kaip gyvame organizme, kuris galėtų būti
plėšrūno grobiu.
Termiškai apdoroti kaulai - visai kas kita. Pasikeičia jų struktūra, jie
tampa trapūs, skyla aštriomis skeveldromis, ir neištirpsta šuns skrandžio
sultyse kaip žali kaulai. Kalcio junginiai juose jau ne tie, kuriuos
organizmas moka įsisavinti. Todėl jie kelia didelį pavojų ir neduoda jokios
naudos.

Įdedu vieną seną straipsnį. Jo autorė - Živilė Čepulienė, biologė, daug metų
auginanti ir veisianti šunis. Straipsnis neskirtas tiems, kurie šeria šunis
žalia mėsa (RAW ar BARF), bet šeriantys sausiaku ar kokia koše turėtų
atidžiai perskaityti.

Kaulai – ne maistas!
Jau nuo mažų mažiausio vaiko žinome, kad šuo ir kaulai yra neatskiriami, nes
jie šuniui skaniausi, nuostabiausi, išsvajoti, išsapnuoti. Šuo dieną naktį
graužtų kaulus ir visą gyvenimą praleistų kaip inkstas taukuose. Kaulas yra
simbolis visko, kas šuniui skaniausia ir būtiniausia. Taigi, mieli
skaitytojai, noriu pasikėsinti į šias šventas nuostatas. Nors iš kitos
pusės, ar daug kas iš mūsų kas nors kartelį savo šuniui nėra davęs kaulo…
arba daug kaulų – na, gimtadienio proga, ar iš meilės savo augintiniui. Ir
kaip, viskas buvo puiku? Jums ir jūsų šuniui labai pasisekė.
Pažiūrėkime šiuo rakursu – kas tokio be galo naudingo yra tame kaule? Juk
pripažinkime, kad jei kaulai būtų labai sveika ir skanu – patys juos
valgytume, duotume vaikams. Na, kodėl gi kada šeimai neparuošus vakarienei
kaulų… Juk taip dažnai iš pradedančių ir, deja, net patyrusių šunų augintojų
girdžiu, kaip kaulai sveika. Kuo? Niekas nežino. Taip, mėsa tinka visiems,
ji tiktų ir šuniui, juk tai tos mėsos trokšdamas jis ir čiulpia kaulą, bando
nugraužti jos likučius, ieško kaulų čiulpų. Tačiau pats kaulinis audinys
šuniui niekuo nenaudingas, jame nėra NIEKO, ko reikėtų jūsų augintiniui.
Priešingai, šuniui prisikramčius kaulų ir juos prarijus, efektas žarnynui
panašus, lyg būtumėte davę paėsti švitrinio popieriaus. O juk visų stambių
ir vidutinių veislių šunys kaulus ne tik apgraužia, bet ir sukramto. Jau
visi žinome, kad šunims negalima duoti paukštienos kaulų, nes jie
tuščiaviduriai ir skilinėja, bet juk VISI galūnių kaulai tuščiaviduriai – ne
tik paukštienos, bet ir jautienos, veršienos, triušienos ir t. t. (žinoma,
ir kiaulienos, bet šios mėsos šunims tikrai nepatartina duoti). Visi šie
kaulai skilinėja, praryti – drasko žarnyną, palieka jame baisias žaizdas.
Šunys, taip pavaišinti šeimininkų, viduriuoja krauju, arba jiems siaubingai
sukietėja viduriai, ir tuomet jie negali normaliai tuštintis, atsiranda
rimti virškinamojo trakto sutrikimai bei sužalojimai. Reguliariai šeriant
kaulais yra uždirbamos visokios virškinimo sistemos ligos, chroniški
virškinimo sutrikimai, erozijos bei opos. Taigi, pirkdami šuniui kaulų,
atidėkite penkiskart didesnę sumą būsimoms veterinarinėms išlaidoms. Kas
nors kartą matė, kaip veterinaras klykiančiam iš skausmo šuniui iš
tiesiosios žarnos traukė kaulų nuolaužas, daugiau niekada savo keturkojui
draugui neduos kaulų.
Atrodytų, mažųjų veislių šuniukų šeimininkai gali lengviau atsikvėpti: „mūsų
šuniukai maži, jie kaulų neatkanda, tik apgraužia, tai tas siaubo filmas
jiems negresia“. Turiu jus nuliūdinti – mažieji yra netgi labai atkaklūs ir
netgi labai daug ką atkanda… Bet yra dar vienas dalykas, gresiantis visiems
šunims, graužiantiems kaulus. Kada nors dirstelkit į nasrus kieminukui,
kuris ėda kaulus, – kiek ten rasite dantų, ir kaip jie atrodo? Dantys kenčia
tragiškai. Nenoriu daug apie tai rašyti, tiesiog įdedu nuotraukyčių –
pirmoje ir antroje nuotraukose matote vokiečių aviganių kalės, kuriai po
mėnesio bus 11 metų, dantis. Ji per savo gyvenimą vos keletą kartų yra
gavusi kaulų, ir tai „nelegaliai“ – pavogus. O trečioje ir ketvirtoje
nuotraukose matome taip pat vokiečių aviganio dantis – tai patinas, bent
sykį per savaitę gaudavęs kaulų, jam 7 metai. Na, o dabar raskite 10
skirtumų, kurio šuns dantys yra gražesni, sveikesni.
    Tokios pat pasekmės bus šeriant šunį maltais kaulais. Dantys kentės
mažiau, bet virškinamajam traktui kenkia parduotuvėje siūlomas faršas
šunims, kurio sudėtyje yra maltų kaulų. Taigi, nesiūlyčiau jais lepinti savo
augintinių.
    Manau, daugeliui perskaičiusių straipsnį nusviro rankos – tai ką tada
tiems šunims duoti, kad jie pamankštintų žandikaulį, pavalytų dantis, galų
gale ką nors pagraužtų be stalų ir kėdžių kojų? Netgi labai daug ką jiems
galite pasiūlyti. Jei vis dar tvirtai manote, kad kaulai būtini, duokite
kremzlinius, nesukietėjusius veršienos kauliukus. Idealiai tinka žalios,
nevirtos gyvulių trachėjos, skrandžiai. Pastarųjų tikrai galite gauti
turguose ir zooparduotuvėse džiovintų. O pats puikiausias dalykas dantims
mankštinti yra džiovintas jaučio penis – šio gėrio yra ne tik mano
paminėtose vietose, bet ir didelių parduotuvių gyvūnų prekių skyriuose. Jie
ne ką minkštesni už kaulą, „ilgai grojantys“, bet graužiami suminkštėja,
taigi, nežaloja nei virškinamojo trakto, nei dantų.
Už suteiktą vertingą pagalbą ir patarimus dėkoju „Jakovo veterinarijos
centro“ gydytojui Jakovui Šengaut.

"monaxas"  parašė naujienų news:luq9ic$q1a$1@trimpas.omnitel.net...

Kuodie? Maniškis gauna iš mūsų ir kaimynai pastoviai neša...