Tema: Re: Na, ką?
Autorius: RaR
Data: 2013-09-15 12:56:41
Na tai viskas čia paprasta. Jeigu galime iš kitur gauti pigiau, tai
perkame iš kitur. Tam ir reikia visų tų alternatyvų, kas ir yra atviros
prekybos ir laisvos rinkos esmė. Kai tik vienas užkelia kainas, reikia
kad būtų galimybė gauti iš kitur. Tam ir reikalingi dujų terminalai,
saugyklos, elektros jungtys ir t.t.

Su dujomis, nafta ir pan. daugiau nieko nepristrateguosi - kai pats
pasigaminti negali, reikia turėti kuo daugiau tiekimo alternatyvų. O
jeigu rusas pasiūlys dujas pirkti brangiau nei kitiems, bet pigiau nei
iš kitur - niekur nedingsi, vis tiek iš jo apsimokės pirkti. Jeigu
siūlys pardavinėti pigiau mainais į kažkokių politinių pozicijų
pakeitimą - čia jau jokia rinkos ekonomika, o paprasčiausias šantažas,
papirkinėjimas. Ir aš esu prieš politikos keitimą, nes grįžimas į
Rusijos politinę erdvę ilgainiui valstybei kainuotų daug daugiau nei
didesnė dujų kaina.

Dėl elektros - gali ir savo pajėgumus turėti. Jei tie pajėgumai savo
produkcijos kaina gali konkuruoti su importiniais - tuomet nėra jokių
problemų, į juos gali ir investuoja privatus verslas. Kitą vertus galbūt
gali būti situacijų kai tuo pačiu metu visos importinės elektros kaina
užkyla tiek, kad apsimoka paleisti kažkokius kitus savo, rezervinius
pajėgumus, kurių gaminamos elektros kaina paprastai didesnė už rinkos.
Tai čia jau reikia prognozuoti ir skaičiuoti kiek kainuos tokių
rezervinių pajėgumų įrengimas, per kiek laiko jie atsipirks (tegu ir bus
kažkiek nuostolingi, bet čia svarbu kokie masteliai) ir pan. Vieną tokį
jau turim - Elektrėnus. Bėda tik ta, kad jis jau kurį laiką pastoviai
dirba, nors rinkos elektros kaina nė karto nebuvo pasiekusi jo gaminamos
elektros kainos. Nematau kokia nauda pirkti ne pigesnę elektrą, o dujas,
iš jų gaminti brangesnę elektrą, o skirtumą pasiimti iš vartotojų. Ir
kokia čia iš to gaunasi "energetinė nepriklausomybė".