Tema: Re: Na, ką?
Autorius: RaR
Data: 2013-09-14 16:12:28
Kai buvo diskusija, buvo kalba apie pigesnės elektros pirkimą iš Vakarų
ir apie reikalingas jungtis su jais. Dėl mūsų projektų siūlymas buvo
vykdyti tik tuos, kurie ekonomiškai apsimoka. Dėl Rusijos elektros
siūlymas buvo toks - jeigu jie mums pardavinės pigiai, kodėl gi jos
nepirkti?

Jeigu rusai žais kažkokius "strateginius" žaidimus ir net turėdami
elektros perteklių nepardavinės jos - patys kvaili, kokie jie visada ir
buvo, ir todėl net turėdami gausybę išteklių nesugeba pavyti
vakarietiško gyvenimo lygio. Mums nuo to geriau nebus, bet ir jiems bus
blogiau. Rusija visada žaidžia tuos a la geopolitinius žaidimus, o už
juos sumoka jos gyventojai. Mums visiškai nebūtina žaisti savus
žaidimus, bent jau dėl to, kad kitų šalių rinkoms tai nedarytų bent kiek
pastebimos įtakos. Todėl ir toliau manau, kad mums reikia gaminti ir
pirkti tik tai, kas labiausiai apsimoka, neriboti prekybos ir laisvos
rinkos, o jeigu kažkuri šalis kažką riboja, nuostolius patiria visų
pirma būtent ji. Mūsų nuostoliai tokiais atvejais tik tokie, kokius
patiriame dėl apribotos prekybos su tomis šalimis. Bet čia jau ne mūsų
valioje tai pakeisti, jeigu aniems atrodo, kad patirti nuostolius jiems
apsimoka, jeigu dėl to mažesnę naudą gaus ir kaimynai.

Gali statyti nors dešimt elektrinių, jeigu tavo projektai atitiks
normatyvinius reikalavimus ir konkuruok su savo elektra rinkoje. Bet
jeigu pradėsi rėkti kad tavo elektrinės, naftos perdirbimo, traktorių ar
procesorių gamyklos statybą finansuoti, o vėliau gal ir produkciją
subsidijuoti turi mokesčių mokėtojų pinigai, aš atsuksiu tau riebią
špygą. Ir šūkiai, kad tos gamyklos strateginės, geopolitinės,
nacionalinės svarbos, kad Lietuva be elektros, benzino, ŽŪ technikos ar
kompiuterių - tai Lietuva be ateities manęs nesujaudins.