Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-05-21 13:53:16
> O ką visas šitas bla bla bla turi bendro su ekonomika?

Čia atsakymas į tavo teiginį, kad kadangi ir vyriausybė, ir CB yra
valdžios struktūros, taigi vyriausybė gali prisispausdinti pinigų kiek
nori ir kada nori. Valdžių atskyrimo principas užtikrina, kad taip
nebūtų, panašiai kaip ir valdininkas pats savęs negali teisti už
kriminalinius nusikaltimus, pats susikurti sau įstatymus ir pan.

> Na pasidomėjau. Vokietijos centrinis bankas leidęs markes apskritai
> buvo privatus. Tai kaip čia "valdžių atskyrimo principas" nepadėjo
> apsisaugoti nuo infliacijos? Gal todėl, kad tai tik jau minėtas
> opiumas liaudžiai? O infliacija kilo dėl ekonomikos griūties, o ne dėl
> to, kad kažkas (vyriausybė ar CB) "spausdino pinigus"?

Tai ir FED'as didžiąja dalimi yra privatus - jo akcininkai yra šalies
komerciniai bankai. Vis tik piniginę politiką formuoja valdžia - tiek
FED-o pareigūnus, vykdančius piniginę politiką, paskiria kongresas ir
prezidentas, tiek Reichsbank'o piniginei politikai vadovavo Vokietijos
valdžia. Pvz. litus spausdina privati spaustuvė, pensijas moka ir
valstybės obligacijas platina komerciniai bankai, bet visa tai vyksta
kontroliuojant valdžiai ir disponuojant jos pinigais. Senieji centriniai
bankai visi susikūrė komercinių bankų pagrindu - tiesiog valdžia
pavesdavo pasirinktam bankui vykdyti šias funkcijas ir kontroliuodavo ,
kaip jos vykdomos, skirdavo savo atstovus. Dėl Vokietijos, tai
pasiskaitinėk, visur aiškiai rašoma, kad hiperinfliacija sukelta vykdant
valdžios nurodymus. Vokietijai po karo reikėjo mokėti didžiules
kontribucijas, ir valdžia spausdindavo pinigus, pirkdavo užsienio
valiutą, ja mokėdavo kontribucijas kol markė tapo nieko verta ir už ją
nieko nebegalėjai nupirkti.

> Mes apie JAV ir Japoniją ar apie Kubilių? Kubilius skolinosi eurus ir
> dolerius tam, kad išmokėtų pensijas litais nes LT veikia valiutų
> valdyba. T.y. litas yra konvertuojama valiuta, o doleris ar jena yra
> nekonvertuojamos valiutos.

Nieko nesuprantu - kodėl doleris ar jena yra nekonvertuojamos valiutos?
Ir litas, ir jena, ir doleris yra konvertuojamos, nes jas gali laisvai
išsikeisti į kitą valiutą. Nekonvertuojamos yra tos, kurios turi
nustatytą oficialų kursą, kuris skiriasi nuo rinkos, oficialiu kursu bet
kas ir bet kiek negali pasikeisti.

O Kubilius prie to, kad valdžia visada skolinasi pinigų kai jų trūksta.
Jeigu netrūktų - nesiskolintų. Jeigu visose valstybėse įprasta praktika
būtų visus poreikius finansuoti prisispausdinant pinigų, valstybės
neturėtų skolų. Bet kaip rodo ilgametė praktika, geriau yra skolos, nei
žlugusi valiuta, o su ja ir visa ekonomika.

> Trečią kartą nebekartosiu, kas tai yra "valstybės skola", kalbant apie
> jav ir japonijas.

Tai ir nebekartok, iš to jokios naudos, geriau pasiskaityk kokias
ekonomikas ar wikipedijas, jei mano paaiškinimai nepadeda.

> O kaip gyvena šalys, kuriose privalomi atidėjimai yra 0% ?

Normaliai. Kas turėtų ten įvykti? Paprastai kuo stabilesnė ekonomika,
tuo mažesnis tas atidėjimų procentas.

> CB tos virvelės negali nei pastumti nei patraukti.

Patraukti gali laisvai. Parduoti dalį turimo rezervo - ir tavo pinigai
iš rinkos išnyksta, pakeli bazines palūkanas, ir sumažėja noras
skolintis bei paleisti pinigus į apyvartą.