Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-04-17 10:15:01
> Kaip pasakė dėdė Kenneth Rogoff - tai (pensijiniai fondai) ir yra
> didžiausia "too big to fail". Nežinau, ką ir bepridurti.

Bet šiuo atveju mes ne apie tai.

> O čia labai taiklus pastebėjimas, kad sveikatos apsauga bėda -
> Andriukaitis labai graudžiai pasirodė knisdamasis dėl centų.
>
> http://tv.lrytas.lt/?id=13653577941364553077
> https://www.youtube.com/watch?v=yejlt7Z0j_o
>
> Galima knistis giliau ir kalbėti dar ir apie automatiškai augančius
> mokesčius, nes visa tai susiję su ta pačia demografija, kaip besuksi.
> O to niekas kol kas nenori spręsti. Bet reikės, net arijams
> lietuviams. Ir kuo toliau - tuo sunkiau bus išspręsti. Negi reikia
> kažkokio skaudaus kolapso, kad reikalai imtų realiai judėti?

Neseku aš to Andriukaičio veiksmų, bet toks įspūdis, kad jis visą
sistemą ne į tą pusę suka. Mano nuomone, reikėtų siekti nepriklausomos
gydymo įstaigų sistemos, tikriausiai, didžiąja dalimi privačios ir
taipogi nepriklausomos privačios sveikatos draudimo sistemos su normalia
konkurencija ir privalomu draudimu, panašiai kaip su automobilių
draudimu ir remontu. Draustis galima būtų iki tam tikros sumos, valstybė
minimaliu draudimu draustų neišgalinčius to padaryti savo lėšomis. Taip
pat galėtų išlikti didelės valstybės ir universitetų finansuojamos
klinikos, kuriose vyktų tyrimai, mokymai, atliekami sudėtingi gydymai ir
operacijos, kurių kaina dažniausiai viršytų draudimo sumas. Štai čia,
kadangi finansavimas būtų ribotas, biudžetinis, galėtų išlikti visokios
eilės operacijoms ir pan. Gi visa kita sistema - pasiūla reaguotų į
paklausą ir iš esmės išsispręstų eilių, pakišų ir visokių biurokratinių
nesąmonių problemos. Aišku, naikintinas kompensuojamų vaistų sąrašas,
kurio ir dabar vertėtų atsisakyti, nes jis yra tik terpė korupcijai -
turėtų būti kompensuojamos gydymo išlaidos, o ne teikiamas pranašumas
valdininkų pasirinktoms firmoms ir konkretiems jų produktams.