Tema: Re: Kaip jie mus dulkina.
Autorius: Meier
Data: 2010-09-20 15:28:24
On Mon, 20 Sep 2010 10:48:07 +0300, Tomas wrote:

> Ne visai taip, ne ateities kartu produktyvumui, o didins ir tvirtins SAVO kapitala.
> Ateities ir dabartines kartos jam px, tiek tik, kad su akmeniniais kirvukais jo kapitalas daugiau praras, ir i technologija nori nenori tenka investuoti, jei nenori likt nuskurdusiu bajoru. Ir ateity ish to nauda tures ne kartos, o jis, tik tures ja dar didesne, o ateities kartos kaip sedejo shude taip ir sedes.

Na nenusineš jis tų pinigų į kapus. Daugelis investuotų pinigų taip ir liks
čia Lietuvoje. Taip, jis didina savo kapitalą, ir tikrai iš savanaudiškų
paskatų. Bet įdomiausia dalis ta, jog ilgoje perspektyvoje tai į naudą
išeina visiems (na tol kol tai nėra Rusijos pavyzdys, kai visi pinigai
ištaškomi ant Ferrari ir vilų Nicoje).

Kažkaip nesugalvoju, kaip čia Plungės gyventojams neišėjo į naudą tai, jog
PKP pradėjo savo produkciją pardavinėti turbūt pusėje planetos. Smirdi
turbūt ir tie 500 ar kiek ten tų darbuotojų be PKP gamyklų susirastų
geriau? :) Aj tai tie darbuotojai gerieji samariečiai, kurie dirba
Matijošaičiui pigiau nei kur nors kitur. Grįžkit į realybę, tie 500
darbuotojų dabar sėdėtų Anglijoje.

> Ne Lubio reikalas svarstyt, kur jie ishleis, jie juos uzhdirbo. Ir kodel jis turetu sprest, kur panaudoti pinigus, kuriuos uzhdirbo kiti zhmones...?
> O gal jie sukurs tukstanti mazhu naminiu moderniu chemijos fabrikeliu, galinciu lanksciai reaguot i kiekviena chemijos vartotoju poreiki ir tenkint imantriausias ju uzhgaidas..?

O taip, tūkstantį modernių mažų naminių modernių chemijos fabrikėlių :-)
Yra tokie dalykai kaip specializacija, masto
ekonomija.http://en.wikipedia.org/wiki/Economies_of_scale ir
http://en.wikipedia.org/wiki/Division_of_labour

Na man įdomu kiek uždirbtų Jonavos chemikai, jei nebūtų Achemos. Arba jeigu
Lubys nupirkęs Achemą būtų neinvestavęs, visus pinigus prašvilpęs ant naujų
Ferrari ir vilų Nicoje, o dabar Achema būtų metalo laužas :) Uždirba jie
tiek, kiek abi šalys sutinka. Kaip suprantu, abi šalys patenkintos. Būtų
visi labai kvalifikuoti, būtų kapitalo, būtų daugiau darbų, visi susirinktų
geriausius darbus ir niekam nereikėtų dirbti už 800.

O šiaip tai... Jei klausysi vaiko, tai jis visalaik prieštaraus mamai, kuri
jį veda pas stomatologą dantukų taisyti. Taip pat ir čia - jei būtų
absoliuti demokratija, matyt užsiskolintumėm jau šiandien tiek kiek įmanoma
negalvodami apie rytojų (biudžeto prasme), išleistume visus pinigus
vartojimui. Turbūt nereikia aiškinti, kur tai veda.

Man įdomu kitas dalykas. Va aš ir mano kolega paskutiniam darbe. Jis viską
išleisdavo bare, kelionėms ir pan., aš beveik pusę algos susitaupydavau,
investuodavau. Realiai iš santaupų galėčiau kokį nedidelį versliuką
paleisti. Kaip suprantu aš esu blogietis, jei samdysiu žmogų, kuris pats to
nori, už 800 Lt? Turėčiau turbūt padidinti atlyginimą iki tokio, kad mano
santaupos investuotos negrįžtų (o jos grįžti gali tik pelno pavidalu), o
svarbiausia, kad darbuotojas būtų sotus ir laimingas. Tik tada bus teisybė?

--
Sėkmės,
Meier