Tema: Re: Idėjų rąstinio namo apkalimui?
Autorius: Kęstas
Data: 2011-08-13 13:11:09

> Senoviniai namai,
> jei nepakalti turedavo juoda spalva, pirma reiktu pasidomet nuo kokio
> liaudisko ipregnanto ta spalva, kad nereiktu daryt geltono varianto:) Bet
> turbut bus cia posakis teisingas, kad norim autentiskumo, bet nesidomim juo,
> kaip galvoj susisviecia tas autentiskumas toki ir darom:)

nelabai suprantu, ką norėjai pasakyti.. pilka ar tamsiai pilka spalva atvirame ore, saulėje ilgainiui "nusidažo" belekoks niekaip neapdorotas geltono medžio gabalas. iš pušinių rąstų pastatyk namą ar iš ąžuolinių - jeigu nenudažysi moderniais impregnantais ar dažais, po poros metų bus pilkas kaip visi. kyla man stiprus įtarimas, kad mūsų tarpukariu ar pokariu statyti rąstiniai namukai dažniausiai niekaip nebūdavo tepami. na, pokariu atrabotkės kolchozuose buvo populiarios, bet tuose namuose ilgai po impregnavimo žmoniškai gyventi nebūdavo įmanoma ;)
Skandinavijoj kas kita.. Norvegijoj galima rasti rąstinių bažnyčių, statytų kokiam tryliktam amžiuje. bet nuo jų iš tolo kvapas kaip nuo žuvų rūkyklos.. ir spalva anaiptol ne tamsiai pilka, o tokia daugiau tamsiai ruda.