Tema: Re: Idėjų rąstinio namo apkalimui?
Autorius: S54
Data: 2011-08-12 14:29:04
apkalk rąstais tada

"Kęstas"  wrote in message news:j22nv2$s6f$1@trimpas.omnitel.net...

Sveiki,

renovuosiu seną rąstinį namuką ir pažįstami meistrai prispaudė, kad būtina
apkalti, - mol, joks impregnavimas nepadės, rąstai sparčiai genda. Namukas
sandarus šiaip, viskas tvarkoj, bet dėl apkalimo jau apsispręsta -
neatlaikiau spaudimo :)

Apsisprendus apkalti iškilo esminė problema - kaip tai padaryti, kad fasado
autentiškumas nukentėtų minimaliai. To namo esmė buvo rąstai. Man jau dabar
jų gaila. Kalti horizontaliom lentelėm, "amerikankėm" (kaip 90% analogiškų
namų kaimuose apkalta ir nudažyta geltonai :)) tikrai nenoriu. Ką
patartumėte?

Mačiau įvairius variantus: paprastos vieno pjovimo lentos horizontaliai,
eglute užleidžiant vieną ant kitos; analogiškos lentos vertikaliai; dviejų
pjovimų vienodo pločio lentos vertikaliai; tekinto rąsto imitacijos lentos
horizontaliai.. Jau nekalbu apie modernius variantus, naudojamus
šiuolaikiniams namam apkalti, a'la rombo formos profilio horizontalios
lentutės su tarpais ir pan. Niekas nepatiko - arba atrodo kaip iš lentų
pastatytas tvartas, arba sintetika (tekinto rąsto imitacija), jokios
autentikos. Modernūs variantai atkrenta - ten dėsis kaimiški langai su
kaimiškais pagražinimais, o ir vidus absoliučiai tradicinis - pečius, asla,
rąstai pliki..

Kone vienintelis toks labiau autentiškas variantas - plačios vertikalios
lentos, į kurių tarpus sukaltos siauros vertikalios lentutės. Taip, tarkim,
Nidoje  kone visi namai apkalti (Tomo Mano namas, žvejų namai, kabokai). Bet
čia veiksmas Aukštaitijoje (nors tai ne taip svarbu). Be to, nejaugi nėra ko
nors geresnio?

Beje, dažyti irgi norisi kaip nors taip, kad spalva primintų natūraliai
papilkėjusį medį. Visi tie bordavi (kaip Skandinavijoj), tamsiai rudi (kaip
Nidoj) variantai nepatinka. Gal galite ir kokių nebrangių pusiau permatomų
dažų patarti?

Būčiau dėkingas, jeigu pasidalintumėte savo nuomone.

Beje, apie apšiltinimą mačiau diskusiją - labai naudinga. Mano meistras
aiškina, kad dės akmens vatą, bet pasiskaitinėjęs jūsų mintis apie ekovatą
imu abejoti. Tiesa, mano atveju gryčia yra tik poilsinė (t.y. negyvenama),
išlaidas norisi mažinti iki minimumo.

Kęstas