Tema: Re: Riešutmedis
Autorius: Kestas
Data: 2009-10-22 01:15:23
> labei noriu įsitaisyti graikinį riešutmedį. Gal žinot, kur gauti
> sodinukų ir kada juos geriau sodinti (rudenį, pavasarį)? Vienas mano
> pažįstamas auginasi iš riešutų, bet man kažkaip įtartina - ar toks
> riešutmedis normaliai derės? (Eksperimentas iki derėjimo dar nepriaugo :)))

koks tikslas eksperimentuoti, kai yra tu sodinuku siais laikais visur.. jeigu ir kainuotu, tarkim, 50 Lt, tai cia tipo daug, palyginti su auginimu is riesuto, laukiant n metu, kol pasieks toki dydi, kaip sodinuko ir dar n - kad suzinotum, jog gavosi kazkoks sh, neduodantis normaliu riesutu.. aisku, tuomet kirsti ir sodinti nauja nelabai bebus noro.. ir su mugem buk atsargi.. venk medeliu ne vazonuose, be etikeciu su veisles pavadinimu. be to, mugese gali buti brangiau nei stacionariose prekybos vietose, medelynuose. tarkim, Zapyskio medelyno taskuose (www.medelynas.lt) pagal ju kainorasti graikinis riesutmedis kainuoja 22 Lt (realiai ten daznai buna pigiau, nei kainorastyje, bet ne viskas, kas yra kainorastyje, buna ;)). siaip reikia klausineti ivairiose pardavimo aikstelese. siais laikais galima rasti beveik bet koki egzotiska sodinuka paieskojus, net toki, kuris garantuotai pirma ziema nusaltu velniop :D. be to, itariu, jeigu labai reikia, tai gali net atvezti ka nori pagal kataloga...

o siaip uzmeciau aki i knygiukste "Medziai ir krumai parkams ir sodyboms" (labai rekomenduoju, pasakiskas, nors ir lakoniskas, leidinys norintiems pasisodinti koki kruma ar medeli, ypac netipini), tai ten kaip gana tinkamas musu krastams ivardintas lipnusis riesutmedis (Juglans ailantifolia - siaip visada patariu perkant ziureti i lotyniska pavadinima, nes kitas pavadinimas gali buti nelietuviu kalba, o pardavejai ne visada susigaudo situacijoje). Jis dereti pradeda 7-10 metu, riesutai, nors ir nedideli, palyginti plonu kevalu ir stambiu branduoliu. manau, pasodinus normalu pusantro metro sodinuka gana greitai butu riesutu. Bet uzauga jis ilgainiui iki 15-20 metru, zodziu, didziulis. mazesnis, iki 10 metru uzaugantis yra jau minetas Juglans regia (graikinis riesutmedis, gal nuo jo kilo pavadinimas "graikiskas riesutas", nezinau) - jo riesutai kiek didesni, medis atsparus sausroms. riesutams auginami "salciui atsparus vietines selekcijos, trecios, ketvirtos vietines generacijos seklunai" (zodziu, cia jau ne taip paprasta, "originalas" gali nusalti, greiciausiai reikia specialiai musu klimatui atrinkto iskiepyto sodinuko). sitos rusies riesutmedzio yra ir dukart per vasara deranti veisle ("Ideal"), bet musuose neva gali smarkiai nusalti (nebent pajuryje ar Zemaitijoj gyveni - ten salygos ziema gerokai svelnesnes nei rytu Lietuvoj). dar toje knygoje kaip parku medziai pamineti lipnusis (J. ailantifolia), mandziurinis (J. mandshurica), pilkasis (J. cinerea) ir juodasis (J. nigra) riesutmedziai. vis jie gali augti musuose, visi duotu riesutu, bet prie valgomus vaisius duodanciu medziu ir krumu kazkodel minimos pirmos dvi rusys, gal jos vaisingesnes, greiciau pradeda dereti.. nezinau.