Tema: Re: lydeku zvejyba skrituliais...
Autorius: viesulas
Data: 2009-07-15 13:00:48
> zveju), tai norejau paklausti kaip "teisingai" zvejoti lydekas
> skirtuliais - pries kelias savaites su broliu meginom pirma kart zvejoti
> skrituliais, tai per visa diena is 6 skrituliu apsiverte 4 skrituliai,
> tik ant 1 buvo rasta nedidele lydekaite, kuri buvo paleista augti
> toliau, visais kitais atvejais karosiukai rasti isukti i zolias ir
> apkandzioti... zvejota tvekinyje vietose tarp zoliu... tai norejau
> paklausti jei tarkim matau kad apsiverte skritulys ir ji biski nesioja,
> tai jau iskarto prie jo plaukti ir traukti ar palaukti siek tiek kol
> [...]

aš tai skritulius inkaruoju, gali ir pats pabandyti, kai kur toks būdas
pasiteisina:

Įprastas skritulys, tik valo gale kabinamas svarelis (na kaip dugninės,
50-100g). 1,5 - 2 m aukstyje nuo jo pavadėlis prie jo maždaug 75 cm vytas
plieninis, kabinamas per trigubą  suktuką (suktukai i svarelio,
skritulio, pavadelio puses). Statau 3-4 m gylyje, šalia lydekinių
povandeninių žolių ir pan.

Privalumai - žuveliokas ar vėjas nežinia kur nenuneša skritulio.

Trūkumai - sistema dažniau pati painiojasi (žuveliokas užpainioja),
nežiūrint į trigubą suktuką. Kartais lydeka tiesiog nutraukia žuvelioką,
jei per puolimą atsitraukia daugiau į šoną.

Kaip lydeka medžioja greitai suprastum pažvejojęs su plūdine meškerę
(skirtumas jos toks, kad pavadėlis metalinis ir dvi pludės - viena slyvos
dydžio pagrindinė, virš jos per metrą žirnio - vyšnaitės dydžio
signalinė, visiškai balta, kad ir po vandeniu esanti matytusi).

Grobį lydeka stveria šonu, pasitraukia 1 - 2 metrus gylin ir šoną. Tuomet
kiek aprimusi apsuka žuveliuoką galva į nasrus (kad tai daro galima
suprasti iš signalinės plūdelės virptelėjimų). Įrijusi ji pradeda judėti
toliau - pajudėjus jai per pusmetrį -metrą galima pakirsti (jei buvo
matyti signalinės virptelėjimai tai pakirtimo sėkmė 99 proc. garantuota).
Šiaip labai įvairus gali būti laikas nuo puolimo iki prarijimo 20 s - 10
min. Labai priklauso nuo to, koks oras, ar ne per didelė pagrindinė pludė
(kai per didelė, tai dažnai ir paleidžia žuvelioką).

Kabliai įpratimo reikalas, gali verti į nugarą specialius dvišakius
(vienas mažesnis, kitas didesnis), trišakius (nemėgstu aš jų, į žoles
įkabina juos). Naudoti visai mažyčius kietus trišakius - verti vieną
atšaką į apatinę, kitą į viršutinę lūpą (galima ir dvišakį mažiuką taip
kabinti). Aš naudoju dažniausia vienšakį šiek tiek didesnį, veriu iškart
per apatinę ir viršutinę lūpą. Per žiaunas nekišu, žuveliokas greit
miršta, ypač jei tai ne karosiukas.

O šiaip liepą lydekas sunkiau sugauti yra. Nors liūnuose galima bandyti.