Tema: Re: Del benzininio variklio naudojimo
Autorius: ACDC
Data: 2009-06-01 17:53:55
Plaukiojimas vandens telkiniuose plaukiojimo priemonemis

Nors norintiesiems plaukioti salies vidaus vandens telkiniuose laivais ir
kitomis plaukiojimui skirtomis priemonemis nebereikes leidimu, jie tures
laikytis nustatytu aplinkosauginiu reikalavimu. 2004 m. balandzio 15 d.,
aplinkos ministras patvirtino pagal Vandens istatymo nuostatas parengtas
Aplinkosaugos salygas plaukioti vandens telkiniuose plaukiojimo priemonemis
ir vandens telkiniu, kuriuose draudziamas arba ribojamas toks plaukiojimas,
sarasa.
Patvirtintosios Aplinkosaugos salygos numato, kad ir burinemis, ir
judanciomis elektros variklio pagalba plaukiojimo priemonemis galima
plaukioti visuose vidaus vandens telkiniuose, isskyrus tuos, kurie yra
gamtiniuose rezervatuose ir draustiniuose. Si nauja nuostata priimta
atsizvelgus i tai, kad minetosios plaukiojimo priemones daro minimalu
poveiki vandens telkinio ekologinei buklei.

Savaeigemis plaukiojimo priemonemis (su vidaus degimo varikliu) draudziama
plaukioti tuose vandens telkiniuose, kuriu plotas mazesnis kaip 10 ha
(saugomose teritorijose - mazesnis kaip 50 ha). Anksciau tokiu apribojimu
nebuvo. Jeigu vandens telkiniai, kuriu plotas - nuo 10 ha iki 200 ha, yra ne
saugomose teritorijose, juose galima plaukioti savaeigemis priemonemis,
kuriu varikliu galingumas nevirsija 8 kW (10,8 AJ), o didesniuose kaip 200
ha ploto vandens telkiniuose - 110 kW (150 AJ). Jeigu didesni kaip 50 ha
ploto vandens telkiniai yra saugomose teritorijose, juose galima plaukioti
savaeigemis priemonemis, kuriu varikliu galingumas nevirsija 4 kW (5,4 AJ).
Pagal anksciau galiojusia tvarka be leidimu buvo galima plaukioti
savaeigemis priemonemis, kuriu varikliu galingumas nevirsijo 2 kW (2,7 AJ).
Plaukiojant vidaus vandenu keliams priskirtuose vandens telkiniu ruozuose
bei nustatyta tvarka vykdant versline zvejyba, nesvarbu, ar vandens telkinys
yra saugomoje teritorijoje, savaeigiu plaukiojimo priemoniu varikliu
galingumas nera ribojamas.

Plaukiojimo vandens motociklais tvarka nesikeicia: draudziama plaukioti
vandens telkiniuose, kurie yra saugomose teritorijose (isskyrus Kauno
marias), taip pat mazesniuose, kaip 500 ha ploto vandens telkiniuose.
Patvirtintame Sarase isvardyti 38 vandens telkiniai, kuriems numatyti
papildomi apribojimai arba taikomos isimtys. Pavyzdziui, Nemuno deltos
regioninio parko vandens telkiniuose (Nemuno deltos sakos, Kroku Lankos
ezeras, Kursiu marios, Kniaupo ilanka), atsizvelgiant i ju pazintine svarba,
galima plaukioti ir savaeigemis priemonemis, bet turi buti laikomasi
nustatytu apribojimu (plaukti leta eiga, organizuoto vandens turizmo tikslu
ir tik apzvalginiu marsrutu, sustoti tik prieplaukose).

Aplinkosaugos salygos reglamentuoja pluduriuojanciu priemoniu (plaukiojanciu
vasarnamiu, restoranu, kaviniu, valgyklu, pirciu, viesbuciu ir kt.) laikymo
tvarka. Jas draudziama laikyti valstybiniuose vandens telkiniuose, kurie yra
ne miestuose, bei visuose vandens telkiniuose, kurie yra valstybiniuose
rezervatuose ir draustiniuose. Si nuostata netaikoma pluduriuojantiems
lieptams, tiltams, prieplaukoms.

Patvirtintosios Salygos numato, kad savivaldybes plaukiojimui vandens
telkiniuose savaeigemis ar nesavaeigemis plaukiojimo priemonemis gali
nustatyti grieztesnius apribojimus ir reikalavimus.

Aplinkos ministerijos visuomenes informavimo skyrius, tel. 8-5-266 36 60

O kaip tos taisykles? Negalioja jau ?